Mi a dropshipping

2014. november 28. Dropshipping Webáruház

Dropshipping kereskedelem: előnyök és hátrányok

A Dropshipping egy népszerű Internetes kereskedési forma, amikor a webáruház tulajdonosának nincs szüksége arra, hogy termékekkel vagy raktárral rendelkezzen. Amikor a webshop elad egy terméket, valójában egy harmadik féltől vásárolja (dropshipper az angol elnevezése után), és ez utóbbi közvetlenül elküldi a vásárlónak. Ezzel a módszerrel a webáruház tulajdonosa soha nem látja a terméket, és soha nem kerül kapcsolatba vele. Mondhatnánk, hogy közvetítő szerepe van a kereskedelmi tranzakció során.

A legnagyobb különbség a dropshipping és a hagyományos kiskereskedő között az, hogy a webáruháznak nincs szüksége sem raktárra sem saját leltárra. Ehelyett a webshop tulajdonosa egy leltárt vásárol a dropshippertől, aki általában nagykereskedő vagy gyártó, és aki a megrendelést bonyolítja.
A dropshipping, mint minden modell, előnyökkel és hátrányokkal is rendelkezik egyaránt.

A dropshipping előnyei

Kevesebb tőkét igényel

A dropshipping legfontosabb és legvonzóbb előnye valószínűleg az a tény, hogy webáruházat indíthatunk anélkül, hogy előre több millió forintot fektetnénk be áruba. A hagyományos boltok esetében hatalmas tőke szükséges a kezdeti készlet megvásárlásához. A dropshipping modellnél nem kell termékeket vásárolnunk, csak akkor vesszük meg a szóban forgó terméket, ha már eladtuk a vásárlónknak, és megkaptuk számlánkra az árát. Összefoglalva: nagyon alacsony befektetéssel indíthatunk egy sikeres dropshipping webáruházat.

Könnyű kezdet

Az elektronikus kereskedelem sokkal könnyebbnek bizonyul, ha nem kell fizikai termékeket kezelnünk. A dropshipping esetén nem kell bajlódnunk a raktárkezeléssel, a raktári költségekkel, a csomagolással, a megrendelések elküldésével, a leltárral, stb. Amikor eladsz valamit, akkor a droppshippered (beszállítód) kiszállítja a megrendelt terméket.

Alacsony állandó költségek

Mivel sem készlettel, sem raktárral nem kell rendelkezned, a fix költségek nagyon alacsonyan tarthatóak. Sok sikeres dropshipping webáruházat ismerünk, amelyet a tulajdonos otthonról kezel kevesebb, mint 30.000 Ft-os havi költség mellett. Ahogy az üzlet fejlődik elképzelhető, hogy a fix költségek megnövekednek, de így is nagyságrendileg alacsonyabbak, mint bármilyen hagyományos üzlet.

Rugalmas elhelyezkedés

A droppshipping webáruház bárhonnan vezethető, elég ha van Internet kapcsolatod, és ezáltal kommunikálsz beszállítóiddal és vásárlóiddal.

Széles termékpaletta

Mivel nem kell előre megvenned a termékeket, széles termékválasztékot tudsz kínálni ügyfeleidnek. Minden terméket meg tudsz jeleníteni a webshopodon, amivel a beszállítód rendelkezik, természetesen díjmentesen. A dropshipperek rendelkezésedre bocsátják teljes termékkatalógusukat.

Könnyen bővíthető

A hagyományos kereskedelemben a munkád mennyisége nőni fog a megrendelések növekedésével arányosan. A dropshipping esetében a megrendelések feldolgozásával kapcsolatos munkák zömét a beszállítók végzik, így kevesebb munkával és alacsonyabb költségekkel könnyen bővítheted és fejlesztheted üzletedet.

Hogyan működik a dropshipping

A fenti előnyök nagyon vonzóvá teszik a dropshipping kereskedelmet mind a kezdők, mind a profi kereskedők számára.
Sajnos nem minden arany, ami fénylik. Kötelességünk felhívni potenciális ügyfeleink figyelmét azokra a hátrányokra, amelyeket a szóban forgó üzleti modell rejt magában.

A dropshipping hátrányai

Alacsony árrés

A magas konkurenciájú dropshipping piac talán legnagyobb hátránya az alacsony árrés. A könnyű indítás és az alacsony fix költségek jóvoltából a kereskedők meglehetősen alacsony árral próbálják növelni árbevételüket. Annyira keveset fektettek be az üzlet létrehozásakor, hogy megengedhetik maguknak az alacsony árakat.

Tapasztalataink szerint a legtöbb dropshipping webáruház nagyon rossz minőségű, ami azt jelenti, hogy silány grafikai megjelenésük, és rengeteg programozási hibájuk elriasztják az ügyfeleket. Az is igaz, hogy borzalmas ügyfélszolgálattal rendelkeznek, ha rendelkeznek egyáltalán. Mindenesetre nem tudod elkerülni, hogy a vásárlók összehasonlítsák áraidat az övéikkel. Előfordulhat, hogy bizonyos piaci szegmensekben a verseny olyan erős, hogy rontja a haszonszerzés esélyét.

Megoldás: egy kis ügyességgel kiválaszthatsz egy a dropshipping üzleti modellnek megfelelő és kevésbé népesített piacot.

Készlet kezelése

Elméletileg nem tudsz eladni egy olyan terméket, ami kifogyott a raktárból. A valóságban a dropshipper több ezer másik kereskedőt (webáruház tulajdonost) lát el termékekkel, és így a készlet állapota naponta változik. Habár az AD Design webáruházai bármilyen gyakorisággal könnyen tudják szinkronizálni a készlet állapotukat a beszállítóéval, az is igaz, hogy sok beszállító webshopja régi típusú, és nem mindig rendelkezik a megfelelő szinkronizáláshoz szükséges technológiai háttérrel. Ennek a problémának az a következménye, hogy a vásárló olyan terméket vesz, amely már nem létezik, vagy legalábbis nem lesz a közeljövőben. Hosszas várakozás után a vásárló nálad érdeklődik a megrendelt termék felől. Előfordulhat, hogy fogalmad sincs, hogy miről beszél, hiszen először hallod a termék nevét, azt sem tudod, mire szolgál. Aztán érdeklődhetsz te is a beszállítónál. Ez egy kegyetlen procedúra, főleg, ha a beszállítód külföldi, és nyelvi akadályok is vannak.

Megoldás: olyan dropshipperrel kössünk szerződést, aki megbízható, jó minőségű termékkel rendelkezik, modern technológiával végzi a tevékenységét, és megfelelő ügyfélszolgálattal rendelkezik.

A kiszállítások bonyolultsága

Ha úgy döntesz, hogy több beszállítóval működsz együtt, akkor készülj egy másik problémára: tegyük fel, hogy egy vásárlód három terméket vesz meg, ami különböző beszállítótól van. Természetesen a vásárló ezt nem tudhatja. Ilyenkor háromszor fogsz kiszállítási költséget fizetni. Általában így oldják meg.


Egy másik lehetőség az, hogy az ügyfelednek hárítod át a szállítási költségeket, de nem ajánlatos, mert nagyon drága leszel, és könnyen kieshetsz az üzletből. Nem is beszélve, hogy az ilyen bonyolult költségek automatikus kiszámítása meglehetősen bonyolult.

Egy másik lehetőség az, hogy magadnak küldeted, és amikor megérkezik mind a három termék, személyesen elviszed a vásárlódnak, vagy egy átvételi ponton átadod. Ha ezt akarod, jobb, ha rendes raktár bérlésére gyűjtesz.

Megoldás: mi biztosan egyetlen egy beszállítóval dolgoznánk egy webáruház keretében.

A beszállító hibái

Volt olyan, hogy gyermekkorodban testvéreid, vagy barátaid felelőssé tettek téged egy olyan dolog miatt, amit nem te csináltál, és jól megbüntettek? Nos, most deja vu érzésed lesz! Még a legjobb dropshipperek is hibáznak a megrendelések teljesítésekor. Mivel te adtad el a terméket a vásárlónak, neked kell felelősséget vállalni ezekért a hibákért. A rosszul kiválasztott beszállítók rengeteg fejfájást fognak okozni, amikor eltűnnek vagy összetörnek a termékek szállítás közben, vagy amikor silány csomagolást alkalmaznak. Ha ez gyakran fordul elő, akkor teljesen tönkremehet céged hírneve.

Megoldás: köztudott, hogy a keleti beszállítók egészen olcsók ugyanakkor főleg velük fordulnak elő gyakran a fenti problémák. A nyugat európai illetve magyar beszállítók jól dolgoznak, de lehet, hogy túl drágák. Az élet kompromisszumokból áll, nem igaz?

Google Panda

A Google Panda egy algoritmus, amely 2011 februárjában lépett életbe az Egyesült Államokban, majd áprilisban Európában. Már az első naptól kezdve kifejtette hatását a keresési találatok 12%-ára.

A Google Panda feladata egy weboldal fontosságának felismerése, ami emberi nyelven azt jelenti, hogy megbünteti azokat a weboldalakat, amelyek másokat másolnak. A Google úgy gondolja, hogy a szóban forgó weblapok nem szolgálnak releváns tartalommal a felhasználó számára. A Panda algoritmus megbünteti azokat is, akik a magasabb látogatottság érdekében túl sok reklámot raknak a weboldalba, és így megakadályozzák a felhasználó böngészését.

Képzeljük el, hány webáruház használja a tiéddel megegyező termékeket, azonos termékleírással. Egyértelmű, hogy dropshipping esetében a Google sok duplikált tartalmat lát az Interneten, hiszen mindenki egyforma. Sok dropshipping webshop egyszerűen azt látta, hogy látogatottsága, és eladásai rohamosan csökkentek. Az, aki nem folyamodott a Google fizetett hirdetéseihez egyszerűen tönkrement.

Megoldás: ami a Google-t illeti, a dropshipping jelenlegi formában kockázatos kereskedelmi modell, de ez a probléma megoldható, ha a termékleírást átdolgozzuk, és optimalizáljuk a webáruházat annak érdekében, hogy egyedinek hasson.

Ezek után, megéri?

Természetesen! Megfelelő tervezéssel és a hátrányok (amiről sokan nem írnak) ismeretével a legtöbb probléma kiküszöbölhető.

Summary
Review Date
Reviewed Item
A dropshipping webáruház előnyei és hátrányai
Author Rating
5