medence city logó

2014. május 25. Hogyan szerezzek ügyfeleket kisvállalkozásomnak?

Egyéni vállalkozók, kis- és közepes vállalatok tulajdonosai, nagyobb vállalatok vezetői… értik a dolgukat, tapasztalattal rendelkeznek, sikert sikerre halmoztak, de mintha mostanában nagyon nehéz lenne ügyfeleket szerezni.

Mi történik?

Sokan akkor kezdték a tevékenységüket, amikor még nem volt olyan erős az Internetes verseny, és nem volt ez az átkozott válság. Akkor annyi teendőjük volt, hogy létrehozták a céget, minimális összeget szántak reklámra (ha egyáltalán kellett), és vártak, hogy az ügyfelek betérjenek a boltjukba.

Túlzásnak tűnik, de szemléletesek szeretnénk lenni.

Sok magyarázattal lehet találkozni: a válság már csak ilyen, a kormányt le kell váltani, az én szektorom egy igazi dzsungel. De…nem lehet, hogy bennünk van a probléma? Esetleg rossz a marketingtervünk?

A legtöbb mai vállalkozó nem tud kilépni a komfortzónájából. 20 éve csinálja vállalkozását, és nem szereti, ha valaki kioktatja. A másik oldalon pedig ha próbálunk tanulni, ott van az a sok tanácsadó blogger, aki soha nem tud felmutatni statisztikákat arról, hogy valóban működik az amit mond, és mindig azt az egy sikertörténetet ismétlik.

Egy kisvállalkozó jól tudja, hogy a legnagyobb korlátja az, hogy nincs annyi pénze, mint mondjuk egy multi cégnek vagy egy banknak, tehát kizárólag abba a 2-3 dologba kellene befektetnie idejét és pénzét, amitől minimálisan ugyan, de előre tudja lendíteni az üzletét. Sajnos a reklám a hónap legjobban várt filmje közben nem tűnik járható útnak.

Folyamatosan kidobáljuk a szórólapokat a kukába, nem engedjük meg az illetéktelen telefonos ügynököknek, hogy elmondják meséjüket, megnyitás nélkül töröljük a hírleveleket, csúnya katalógusokat fel sem veszünk a polcokról, stb. Magánszemélyként ezeket a dolgokat tényként elfogadjuk, de elfelejtjük, amikor saját vállalkozásunkról van szó, és újra meg újra ezeket a hibákat követjük el.

Akkor, hogyan szerezzek ügyfeleket kisvállalkozásomnak?

Megpróbáljuk összefoglalni:

  • A legfontosabb a weboldal. Igen, jól hallod. Egy modern típusú, grafikailag kifogástalan, jól navigálható weboldal felülír bármilyen marketingtervet. Pontosan kell meghatároznod, mi a célod a weboldallal. Nem olyan homályos célról beszélünk, mint „eladni”, hanem mint előtérbe helyezni a legjobb ár-érték aránnyal rendelkező sztár termékünket, egyértelműen jelezni a látogatónak, mikor és hová kell kattintani, mikor kell feliratkozni, mi szerint kereshet, stb. Régen ez volt a kirakat.
  • SEO. A weblap optimalizálása szerintünk a második legfontosabb tényező. Egyértelmű, hogy a keresőkben próbáljuk megtalálni azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyeket nem márka alapján szoktunk kiválasztani. Régen ez volt az Aranyoldalak.
  • Ha az előző két feladatot jól végeztük el, a látogató a külső alapján fog dönteni. Azt a külsőt fogja kiválasztani, amely a megfelelő érzelmeket váltja ki benne. Ehhez nem szükséges semmilyen marketingtudás. Elég, ha olyan grafikusunk van, aki ismeri a színek és a betűk jelentését, és kommunikatív szerepét.
  • Kérj referenciát vagy véleményt az elégedett ügyfeleidtől. Nincs annál nagyobb esélyed az új ügyfelek megszerzéséhez, mintha látják, hogy híres, bizalomgerjesztő emberek és cégek téged választottak. Régen a kocsmák feltették a falra annak a hírességnek a képét, aki egyszer betért oda.
  • Ajánlj kiegészítő termékeket vagy szolgáltatásokat azoknak, akik már vásároltak tőled. Könnyebb megtartani egy régi ügyfelet, mint újat megszerezni. Vettél egy szép drapp inget? Mit szólsz ehhez a barna nadrághoz? Látod, hogy a próbababán milyen jól mutat a kettő együtt?
  • Barátkozz más vállalkozókkal. Régen a barátunkhoz, ismerősünkhöz fordultunk, de amióta létezik az online világ, mintha mindenki elszakadt volna a valóságtól. Nemcsak arról beszélünk, hogy a menő kávézóban vagy pubban barátokra tegyünk szert, hanem az olyan közösségi oldalról is, mint a Linkedin.
  • Látogass expókra, akár kiállítóként, akár egyszerű látogatóként. Itt fontos megjegyezni, hogy hiába tervezted meg jól a szóbeli bemutatódat, nehezen fogsz kiemelkedni a tömegből, ha nincs egy kiváló plakátod vagy katalógusod. Ne felejtsd el, hogy sok a multinacionális versenytársad, akik professzionális arculattal bármilyen kis vállalatot le tudnak nyomni.
  • Köss hivatalos vagy szóbeli megállapodásokat más vállalkozókkal. A „mindenki jól járjon” mentalitás a siker záloga, és az AD Design Solutions Kft. alapkoncepciója a kezdetektől kezdve. Te minket ajánlasz ügyfeleidnek, és fordítva. Régen is és most is nagyon jól működik.
  • Ha tényleg kiváló az arculatod, és a weblapod, és rendszerint profi grafikával tudod alátámasztani reklámjaidat és akcióidat, akkor jó úton vagy a márkaépítés felé. Ha sikerül érzelmileg hatni a célközönségedre, akkor ki tudsz lépni a tömegre jellemző árháborúból, és hosszútávon fenntartható magasabb árral működni.

Ezek után mit fogsz csinálni? Van még kedved megvárni a boltod előtt ücsörögve az ügyfeleket?

Summary
Review Date
Reviewed Item
Hogyan szerezzen ügyfeleket egy kisvállalkozás?
Author Rating
5