miért nem termel profitot a weboldalam

2014. augusztus 10. Miért nem hoz ügyfeleket a weboldalam?

Sok vállalkozás teljesen csalódott amiatt, hogy weboldala vagy webáruháza nem képes profitot termelni vagy ügyfeleket szerezni. Lefordítva konkrét helyzetekre: nem kapnak elég sok árajánlatkérést, vagy senki nem iratkozik fel, vagy egyszerűen nem sikerül árut eladni.
Egyértelmű, hogy egy bolt vagy egy weblap puszta jelenléte nem garantálja, hogy profitot fogunk termelni, mindenesetre előfordul, hogy weboldalt rendelünk, várunk vele pár hónapot, és semmi nem történik. Ismerős a helyzet? Ha igen, akkor valószínűleg azokat a szokásos hibákat követed el, amiket sokan mások, amikor az online világba költöztetik vagy bővítik vállalkozásukat. Íme az ügyfelek hiányának 4 legfontosabb oka:

ELSŐ HIBA: Az emberek nem akarnak vásárolni

Ahelyett, hogy feltennénk azt a kérdést, hogy ’Miért nem termel profitot a weboldalam?’, inkább azt kellene elemezni, hogy ’Miért nem vásárolnak az emberek?’. Erre a kérdésre 3 különböző válasz létezik:

  • Az emberek azért nem vásárolnak, mert az a termék vagy szolgáltatás, amit kínálsz, NEM ÉRDEKLI ŐKET! Szerintünk emellett a lehetőség mellett eltörpül minden további tényező, és elismerjük, elég ijesztő. Nem csoda, hogy a vállalkozók fejében fel sem merül.
    Ez mit jelent? Azt, hogy hibás célközönségnek szánod a szolgáltatásaidat vagy termékeidet.
    Nézzünk egy példát:
    Jégkockát gyártunk, sőt a világ legjobb jégkockáját. Sikerült egy csomó ISO tanusítványt szereznünk erre a gyártási folyamatra, stb. Közben megpróbáljuk egy eszkimónak eladni, de nem jön össze. Aztán azt feltételezzük, hogy ha sikerül eljutnunk a weblapunkon keresztül 100.000 eszkimóhoz, és figyelembe vesszük, hogy a vevők és a látogatók aránya 1-2% (ezt olvastuk az Interneten), akkor biztosan lesz 1000-2000 ügyfelünk, ami egészen jó üzlet.
    Gondolom, már tudod mi lesz az eredmény: soha nem fognak vásárolni!!!
    Habár nevetségesnek tűnik a fenti példa, ez a jelenség sokkal gyakoribb, mint gondolnád.
    Sok vállalkozó arra a következtetésre jut, hogy a weboldal nem működik, pedig ez a probléma csak a weboldal szövegét érinti.

Megoldás: koncentráljunk csak és kizárólag arra a piaci szegmensre, ami érdekel minket, és amit mi érdeklünk. A fenti példával élve, mi a Szahara sivatagban élőket céloznánk meg.

  • Az emberek azért nem vásárolnak, mert NINCS PÉNZÜK! Megint jöjjön egy példa: te is elájulsz a saját termékedtől. A weboldalon az áll, hogy a piac legjobb, legdivatosabb ingjeit kínálod, esetleg árakat is közölsz, de nem jönnek az ügyfelek. Viszont azt látod, hogy annak a weblapnak a tulajdonosa, ami az ’olcsó ingek’ kifejezésre jön ki az első helyen a Google-ben, egészen jól megvan anyagilag. Ennek oka szintén a rosszul megcélzott közönség. Lehetséges, hogy a közönséged álmodik a termékedről, semmi baj nincs vele, de sajnos nem engedheti meg magának.

Láttunk ilyen esetet, és az lett a megoldás, hogy a vállalkozó lefordította a weboldalt angolra vagy németre, és más országokban keresett ügyfeleket. Természetesen neked kellene konkrétan megtalálni, kik azok, akik tényleg megvehetik a termékedet.

  • Az emberek azért nem vásárolnak, mert NEM BÍZNAK BENNED! Ez nem olyan vészes probléma. Vegyük figyelembe, hogy az Internet egy személytelen médium. Nem lehet megérinteni, megszagolni a termékeket. Nincs egy kedves, esetleg szép eladó előtted, hanem látsz egy weboldalt, szövegekkel és képekkel, és ennek függvényében eldöntöd, hogy tőle rendelsz-e vagy keresel mást.

Megoldás: olyan weboldallal kell rendelkezned, amely grafikailag vonzó, valamennyi szövege olvasható, képei élesek. Továbbá, legyen látható helyen az elérhetőséged, építs be olyan rovatokat, mint ’Rólunk’, ’Rólunk mondták’, ’Gyakran ismételt kérdések’, ’Akciók’, ’Díjak’, ’Minőségi tanusítványok’, stb.

MÁSODIK HIBA: Nem méred a weblap látogatottságát

Alkalmunk nyílt beszélgetni sok vállalkozóval, akik el voltak keseredve, és amikor a látogatottsági statisztikákról faggattuk, elismerték, hogy nem követik, hiszen az összes energiájukat az üzletfejlesztésre szánják.
A weblap látogatottsági statisztikái létfontosságúak ahhoz, hogy megértsük weboldalunk és marketing stratégiánk helyes vagy hibás működését. Ha egy webáruháznak 1000 látogatója van naponta, de csak hárman vásárolnak, akkor egyértelmű, hogy valami sántít a webshop szövegében vagy programozásában. Van valami, ami elriasztja az embereket attól, hogy vásároljanak. Ezek olyan problémák, amelyeket könnyedén lehet azonosítani. Habár nem biztos, hogy ugyanazon személy által, aki írta a szöveget vagy a weboldalt készítette.
Ha viszont naponta 10 ember vásárol a webáruházadban (ami neked kevés a vállalkozás fenntartásához), de nem ellenőrzöd, hányan látogatják meg naponta (legyen 50), akkor soha nem fogod megtudni, hogy egy szuper weboldallal rendelkezel, és csak annak reklámozására kellene koncentrálnod.

HARMADIK HIBA: Gyenge marketing üzenet

Egy világos, megkülönböztető marketing üzenet nélkül manapság szinte lehetetlen ügyfeleket szerezni. A weblapod látogatói soha nem fogják megtudni, hogy te azzal rendelkezel, amire nekik szükségük van.
Ha játékboltod van, vagy gyermekeknek szánt programokkal foglalkozol, tudnod kell, hogy a weboldal szövege valójában nem gyerekeknek kell, hogy szóljon, hanem szüleiknek. Így olyan szövegeket kell kiemelned, amelyek választ adnak a szülők aggodalmaira, mint például: Melyik országból származnak a játékok? Tartalmaznak-e olyan apró alkatrészeket, amelyeket gyermekük lenyelhet? Megfelelnek-e az Európai Unió jogszabályainak?
Ha világosan és konkrétan jelzed, hogy kikhez szólsz és kiknek segítesz, látni fogod az eredményeket.

NEGYEDIK HIBA: Tényleg tudod, mit keres az ügyfél?

Amikor valaki elolvassa weboldaladat, kialakul benne egy elképzelés arról, hogyan tudnál segíteni neki szolgáltatásaiddal. Ha nem sikerül meggyőznöd az első pár bekezdésben, akkor elég egy-két kattintás, és már konkurensed weblapját olvassa. Ha a látogatók gyorsan hagyják el a weblapodat, akkor nem voltál meggyőző és nem gondolják, hogy képes lennél kielégíteni igényeiket.

Ha a fenti tanácsokat betartod, akkor jobban fog működni az üzleted az online világban. Ha viszont úgy érzed, hogy profi kezekbe szeretnéd tudni weblapod készítését, akkor számíthatsz ránk.
Summary
Review Date
Reviewed Item
Miért nem hoz ügyfeleket a weboldalam?
Author Rating
5