letisztult logó tervezés

2013. december 11. Névjegykártya készítés

A névjegykártya a vállalatnak egy vizuális bemutatása. Az a kép, amit közvetít a névjegy, azonos lesz azzal a képpel, ami bennünk kialakul az adott vállalatról.
A névjegykártya nemcsak üzletkötési, hanem fontos marketing stratégiai eszköz is: üzleti lehetőséget és kapcsolatot teremtenek, kommunikációs csatornaként szolgálnak, emlékezetessé tesznek minket, és a vállalat személyiségét tükrözik vissza. Bizalomgerjesztő, komoly és felelősségteljes képet adhatnak, vagy ellenkezőleg, minden ajtót bezárhatnak előttünk az első alkalommal.

Milyen legyen egy jó névjegykártya?

Ha bizalmat gerjeszt, könnyebben tudunk ügyfeleket szerezni. A cél nem más, mint a legjobb képet bemutatni azzal a „papírdarabbal”. Idő és tudás szükséges megtervezéséhez. Ha nincs nagy költségvetésünk, de szakember tervezi a névjegykártyánkat, akkor sokat tudunk spórolni a nyomdai költségeken, hiszen egy kreatív tervező bámulatos eredményeket érhet el egy egyszerű és kevés színnel rendelkező tervezéssel. Habár a nyomdai technika nagyban segít, a tervezés alapvetően a kompozíción és a jó ízlésen múlik.

Nemcsak arról szól, hogy grafikailag jól nézzen ki, hanem arról is, hogy felkeltse az emberek figyelmét, emlékezetes legyen, és ne a kukában landoljon.

  • Egy jó névjegykártyának összhangban kell lennie a vállalat minőségével és arculatával.
  • Tartalmaznia kell a vállalat logóját, színeit és betűkészleteit.
  • Tartalmaznia kell a tulajdonosának és vállalatának elérhetőségét: logót, nevet, postai címet, telefonszámokat, e-mail és weboldal címeket.
  • Tartalmazhatja továbbá a vállalat szlogenjét is.
  • Mint minden arculati elemnél a tervezés a legfontosabb tényező. Az adatok elosztása kulcsfontosságú, ha fel akarjuk hívni a potenciális ügyfél figyelmét. A fontosabb adatokat ki kell hangsúlyozni, a többit pedig a háttérbe kell helyezni.
  • A névjegykártyának követnie kell a vállalat arculatának stílusát (mappa, levélpapír, e-mail aláírás, boríték, stb.). Így könnyen tudják azonosítani, és emlékezni márkánkra.

Mit nem szabad csinálni?

  • A névjegykártya nem szórólap! Sokan, azzal a céllal vezérelve, hogy minél több hasznot húzzanak a befektetésből, illetve rossz tanácsadásnak köszönhetően, megtöltik mindenféle tartalommal. Az ilyen névjegykártya azt a benyomást kelti, hogy az adott vállalat nem rendelkezik sok anyagi erőforrással, és hogy nem szoktak sok időt és figyelmet szánni a munkáikra.
  • A névjegykártya ne tartalmazzon háromnál több betűtípust.
  • A névjegykártya ne tartalmazzon háromnál több színt (kivéve, ha a szakember indokoltnak tartja).
  • Ne húzd ki, vagy korrigáld tollal az elévült adatokat.
  • Ne nyomtasd ki otthoni nyomtatóddal, ugyanis a rossz minőségű nyomtatás egy kilométerről is látható.
  • Az az ideális, ha a vállalat igényeihez és arculatához igazítjuk. Nem ajánljuk a sablonok használatát.

Néhány tanács

  • Szánj időt arra, hogy utánanézz a témának. Ne felejtsd el, hogy a vállalatodról alkotott képről beszélünk, és a belőle származó előnyökről.
  • Fektess pénzt ebbe a nagyszerű arculati elembe. Ha lemondasz róla, elszalasztasz egy olyan hatásos eszközt, amely előbbre juttathatja vállalkozásod. Előbb vagy utóbb, a vállalati arculat meghozza a befektetett pénzt.

Tekintsd meg az egyes arculati elemekre vonatkozó árakat az “Arculattervezés árak” című oldalunkon.

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
Névjegykártya készítés
Author Rating
4