weblapárak, költségek és javaslatok

2014. január 03. Mitől függ egy weboldal ára?

Bizonyára szükséged van egy weboldalra és már több helyen kértél, vagy fogsz kérni árajánlatot, a végén pedig hatalmas különbségeket fogsz tapasztalni az árban, esetleg olyan fogalmakért kell fizetned, amit nem is értesz. Az AD Design Solutions a weboldal készítés árát munkaórák alapján határozza meg. Lehetséges, hogy ha egy weblapkészítő 100.000 Ft-ot kér egy bizonyos weboldal megvalósításáért, egy másik cég pedig 200.000 Ft-ot, akkor lehetne gondolkodni azon, hogy mi az a plusz, amit kínál a második weblapkészítő. Kétszer annyi órát szán a projektünkre? Hát, egyáltalán nem biztos. Javaslatunk, hogy ugyanúgy próbáljunk eljárni, mint amikor kocsit, cipőt, vagy ruhát vásárolunk. Mindenki tudja, hogy felesleges kidobni a pénzt egy olyan dologra, ami egyáltalán nem fog működni, még akkor is, ha az a legolcsóbb a piacon. Azonban ne fizessünk olyan szolgáltatásokért, amelyeket nem fogunk használni, vagy nem jelentenek hozzáadott értéket projektünkre nézve. Az alábbiakban felsorolunk néhány tényezőt, ami növelheti a weblapra szánt órák számát és így az árát is:

1. Összetettség: Mennyire bonyolult a weboldal?

Érezzük a különbséget a kirakat és a bolt eladótere között. Az egyik teljesen statikus, a másikban nyüzsögnek az eladók, a vásárlók, ruhákat nézegetnek, felpróbálják azokat, fizetnek értük, stb. Egy weboldal lehet bonyolult, ha fizetések valósulnak meg, vagy értékelési rendszerekkel, események (koncertek, előadások) kezelésével, kiterjedt jogosultsági rendszerrel rendelkezik, vagy valamilyen hálózatépítéssel foglalkozik. Ha cégünk profilját, szolgáltatását, vagy néhány termékét szeretnénk csak bemutatni, akkor beszélhetünk „egyszerű” weblapról.

2. Grafikai tervezés: Mennyire fontos, hogy szép és vonzó legyen a weblapom?

Talán ez növeli leginkább a weboldal értékét és ezzel az esélyünket arra, hogy igazán márkát építsünk az interneten és a való világban egyaránt. Ha böngészünk a weblapkészítők és arculattervezők weblapjai között, észrevesszük, hogy sokszor rosszul működő, összefüggéstelen, egység nélküli elemeket sorakoztatnak egymás után és rögtön azt kérdezzük magunktól: Vajon képesek lesznek arra, hogy létrehozzanak nekem egy sikeres weblapot, vagy márkát? A professzionális grafikusok által készített weblap azonnal feltűnik, és bizalmat ébreszt bennünk. Úgy érezzük, hogy mi is hasonlót szeretnénk.

3. Reszponzív web design: Legyen a weboldalam képernyő független?

Az utóbbi években elterjedtek az okostelefonok és a tabletek, amiken keresztül szívesen internetezünk. Az ún. reszponzív weboldal alkalmazkodik a különböző készülékek képernyőméretéhez, így nem kell állandóan nagyítani és kicsinyíteni a weboldalakat, hogy olvashatóak legyenek. Egy ilyen weblap természetesen nem lehet olcsóbb, mint egy kizárólag számítógépre tervezett weboldal.

4. Optimalizálás: Hogyan legyünk elsők a keresők találati listáján?

Ahhoz, hogy egy weblapnak esélye legyen arra, hogy a Google első oldalán szerepeljen, teljesítenie kell bizonyos követelményeket és irányelveket, amelyeket a keresők szabnak a weblapkészítőknek. Ez azt jelenti, hogy nem biztos, hogy az ügyfél által kigondolt menüstruktúra, vagy szöveges tartalom megfelelnek ezeknek, vagy elégségesek egy jó optimalizáláshoz. A weboldal megfelelő struktúrájának a megtervezése is több órát igényel.

Tanácsok

Hogyan csökkentsük a weboldalkészítő munkáját és ezzel a weboldal árát?

1. Mielőtt árajánlatot kérsz, sorold fel weblapodnak a különböző részeit, oldalait. Tehát határozd meg az ún. weboldal térképet és a menürendszert. Az AD Design Solutions pontosan meg tudja becsülni, hogy hány órát igényelnek az egyes oldaltípusok és elemek, így könnyen tud személyre szabott árajánlatot küldeni.

2. Te is végezhetsz elemzést.
Elemezd konkurenciádat, honnan és hogyan szerzi ügyfeleit. Határozd meg pontosan, kik alkotják a piaci szegmensedet. Vigyázat! Tapasztalatból azt látjuk, hogy sok ügyfelünk próbálja a szektorának az élén álló cégek weblapját lemásolni, mert úgy gondolják, hogy ők biztosan jól csinálják. A legtöbb esetben sajnos tévednek. Előfordulhat, hogy a konkurens cég weblapja egy elavult, felhasználóbarátnak nem mondható valami, amit nem szabad utánozni. Az AD Design Solutions javaslatokat tesz a projektre vonatkozóan, így nem lesz szükség későbbi módosításokra, korrigálásokra, amik utólag növelik az árat.

3. Készítsd el előre a tartalmat.
Fontos, hogy a szöveg, amit kapunk rendelkezzen főcímekkel, alcímekkel, legyen részekre felbontva (a menüt alkotó oldalak szerint), illetve helyesírási hibáktól mentes. Egy professzionális weboldal egyik ismérve a magas minőségű képek megléte. Ha nem rendelkezel megfelelő képekkel, akkor a weboldalkészítőnek kell ezeket pótolni, amik nemcsak pénzbe kerülhetnek, hanem időt is kell szánni a megfelelő képek kiválasztására.

4. Ha drágának találod az árat, az a tanácsunk, hogy ne te próbálj lemondani oldalakról, vagy elemekről, hanem inkább kérdezd meg a weboldalkészítőt, hogyan lehetne lefaragni az árból. Az AD Design Solutions mindig megpróbálja azokra a tényezőkre felhívni a figyelmet, amelyek drágítják a projektet.

Összefoglalva, a weboldal ára többnyire a bonyolultságtól, a kifinomult grafikai tervezéstől, a felhasználóbarát struktúrától függ. Ha te is aktívan részt veszel a projektben, akkor jobb eredményeket lehet elérni, mint ha csak ülnél, és várnád a végét. Soha ne felejtsd el, hogy a weblap egy jó befektetés, üzleted virágzásának egyik legfontosabb eszköze.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Weboldal készítés ára
Author Rating
5