Egyszerű
Szeretjük az analógiát: mennyibe kerül egy piros kocsi? Mennyibe kerül egy világos, jól szellőztetett ház?
A fenti kérdések nem értelmesek. A szín nem számít, a kocsi márkája, modellje, éve, állapota, sőt előző tulajdonosa számíthat. A ház esetén talán jóval nehezebb leírni minden egyértelmű és rejtett tulajdonságát úgy, hogy meg lehessen becsülni az árát.
Mi, akik nem nagyvonalakban, absztrakt jelzők szerint készítünk weboldalakat, jól tudjuk, hogy a weboldal struktúrája a konkrét tartalomtól, a weboldal céljától és a kihangsúlyozni kívánt főüzenetektől függ. Az, hogy a weboldalon a tartalom 1, 2 vagy 3 oszlopos, vagy lesz-e mellette kép, vagy lesz-e főcím és alcím, stb. egyértelműen a kész tartalomtól függ. Nem lehet egy weboldalt megtervezni, ha azt képzeljük, hogy egy adott helyen lesz egy gomb, holott később nem lesz ott semmi.
Az olyan folyamat, miszerint elkezdjük a weboldalt, és majd feltöltjük tartalommal, minden logikát nélkülöz. Ez olyasmi lehet, mint „most dolgom van, kezdd el addig a sminkelésemet, és 3 körül benézek, és megint elkezded, de akkor igazán!”.
Még mindig lehet látni olyan weblapkészítő céget, amely ilyen felesleges sablonokat gyárt tele a híres Lorem Ipsummal. Ez a metodológia egy teljesen felesleges lépés a weblapkészítő szempontjából, és a legrosszabb esetben az ügyfél fizeti meg az árat, nemcsak szó szerint, hanem a végén, amikor a designnak semmi köze nincs a tartalomhoz, és a tartalom kénytelen alkalmazkodni egy alap nélkül előre legyártott struktúrához.