Skip to main content
Arculattervezés

letisztult és egyedi

Arculattervezés

A logótól a márkaépítésig

Megírom igényeimet

Vállalat, projekt és
termék arculattervezés

Mi az arculattervezés?

Az arculattervezés létfontosságú a vállalkozásod marketing kommunikációjában. Az arculattervezés egyszerre vonatkozik kézzelfogható arculati elemekre, mint például a logó, a betűkészlet, a színpaletta, az irodai papírok, a reklámanyag, stb. és kézzel nem fogható aspektusokra, mint a cég filozófiája, a küldetése és értékei. Az emberek vizuális érzékelése egyedülálló, innen az a mondás, hogy „egy kép többet mond ezer szónál”. Egy kép sokkal jobban felhívja figyelmünket, mint a legegyszerűbb szöveg, és több ideig marad meg emlékezetünkben. A cél tehát az, hogy kreatív grafikai tervezés segítségével egy ideális és azonosítható képet hozzunk létre.

Márkaépítés (Branding)

Manapság a vállalkozásoknak törekedniük kell arra, hogy minél vonzóbb és modernebb képet sugározzanak magukról. Hiába a profizmus, a minőségi termékek, a szakértelem, ha mindezt nem a megfelelő köntösbe bújtatjuk.

Mi létrehozzuk a márkád egyedi stílusát, a logótól a belső és külső kommunikációs elemekig (névjegykártya, levélpapír, boríték, mappa, katalógus, plakát, szórólap, hírlevél, közösségi média profilképek). Elérjük, hogy vállalatod egységes és koherens nyelven beszéljen ügyfeleivel, akik ezáltal sokkal jobban fogják megérteni és értékelni a vállalkozásod által kínáltakat.

Arculattervezés
2024-ban

A Mesterséges Intelligencia forradalma

A Mesterséges Intelligencia hatása az arculattervezési folyamatokra.
A mesterséges intelligencia (MI) az arculattervezésben egyre inkább meghatározóvá válik, és ez a jelenség 2023-ban is tovább erősödik. A MI képességei közé tartozik a felhasználói viselkedési minták felismerése, amit az arculattervezés során hasznosítunk. Ennek eredményeként a vállalatok olyan arculatot tudhatnak magukénak, amely jobban tükrözi a célközönségük preferenciáit. A mesterséges intelligencia bevonása az arculattervezésbe új dimenziókat nyit meg a kreativitás és az innováció számára.

Arculattervezés és Mesterséges Intelligencia

Milyen előnyökkel jár egy jó arculattervezés?

  • A piac jobban felismeri és elismeri a szervezetünket és a hozzá kapcsolódó márkát.
  • Nő az alkalmazottaink bizalma a cég iránt, és könnyebben azonosulnak annak céljaival.
  • Olyan munkakört lehet teremteni, ahol az alkalmazottak jól megszokott vizuális elemekkel találkoznak, és magukévá tehetik.
  • Nem szükséges állandóan új stílust létrehozni minden új elem bevezetésekor. Ily módon pénzt takarítunk meg a szabványosítás révén.
  • Egy elismert vállalati arculattal képzettebb munkaerőt tudunk foglalkoztatni, ugyanis a piac legjobb szakemberei erős vonzalmat éreznek a bizalmat keltő márkák iránt.
  • A hű ügyfelek szájról szájra is említeni fogják cégünket. Néha jobban bízunk egy ismerősünkben vagy egy rokonban, mint bármilyen reklámkampányban.
  • A professzionális, kreatív módon létrehozott imázs lehetővé teszi, hogy magasabb árrést tudjunk alkalmazni, mert a piac a vonzó arculatokat a jobb minőséggel azonosítja.

Logó tervezés

A logó egyetlen egy tömbbe összekovácsolt betűk, szimbólumok, rövidítések vagy számok összessége, ami mindenféle nyomtatott, vagy digitális médiában alkalmazható.
A logó az arculattervezés kiindulópontja. Elhelyezheted a levélpapíron, a céges autón, boltod homlokzatán, stb. Segítségével elérhetjük, hogy vállalkozásodra tisztán emlékezzenek az aktuális és potenciális ügyfeleid, valamint hogy megkülönböztessék a konkurenciádtól.
A logó olyan, mint az aláírásod, amit grafológusok elemeznek.

Logó ára (2 vázlat, 2 módosítási kör) 100.000 Ft + Áfa
Arculattervezés és logó
Névjegykártya tervezés

Névjegykártya
tervezés

Sokszor névjegykártyádon keresztül kerülnek kapcsolatba az emberek a cégeddel. Hogyan lehet átadni egy cég küldetését és üzenetét egy ilyen kicsi papírdarabbal?
Nem kell elmesélned céged történetét, elég ha professzionális képet sugárzol, és így emlékeznek majd rád. A névjegy színe, szövege és textúrája sok mindent elárul az arculattervezés minőségéről.
A névjegykártya olyan, mint az a benyomás, amit keltesz az első randin.

Bővebben olvashatsz erről a témáról a „Névjegykártya készítés” című cikkünkben.

Névjegykártya ára 25.000 Ft + Áfa

Online és offline
arculati elemek

A vállalati arculat több, sokkal több mint egy jó logó: a cég filozófiájának és munkamódszerének a visszatükrözése. Feladatunk, hogy mindezt vizuálisan átadjuk és éreztessük az emberekkel.
A logó létrehozása után megtervezzük a logót bemutató és tartalmazó nyomtatott arculati elemeket: levélpapír, boríték, kártyák, poszterek, stb.
Az alap arculati elemek az alapját képezik az olyan marketingelemek létrehozásának, mint a tökéletes felhasználói élményt nyújtó weboldal, az arculati kézikönyv, a prospektus, és a katalógus.
Az arculati elemek olyanok, mint azok a ruhák, amikben dolgozni jársz.

Olvasd el a „Cégarculat tervezés” című cikkünket!

Word levélsablon, nyomdai levélpapír 30.000 Ft + Áfa
Boríték 15.000 Ft + Áfa
Nagyarculat: levélpapír, boríték, névjegykártya, mappa

Reklámanyag készítés

Elérjük, hogy marketing anyagaid (katalógus, plakát, brosúra) és csomagolásod a figyelem középpontjává váljanak egy kiállításon, és lenyűgözzenek minden érdeklődőt. A lehető legjobb kirakatot alakítjuk ki neked.
A reklámanyag olyan, mint azok a ruhák, amiket ünnepekkor veszel fel.

Plakát 70.000 Ft + Áfa-tól
Szórólap 30.000 Ft + Áfa-tól
Arculati kézikönyv 80.000 Ft + Áfa-tól
Csomagolás koncepció 200.000 Ft + Áfa-tól
Csomagolás és Reklámanyag

Kreatív

Nem nyelvekben gondolkodom, hanem képekben.

Vladimir Nabokov

Gyakori hibák az arculattervezésben

Az arculattervezés, ahogy ma ismerjük, sok évtizedes múlttal rendelkezik. Sok tudás halmozódott fel azóta, és pontosan tudjuk, mi működik és mi nem. Tehát nem kizárólag jó ízlés kell egy arculat építéséhez, hanem minimális tudás is szükséges. Az alábbiakban felsoroljuk azokat a grafikai tervezési alaphibákat, amiket nem árt elkerülni a tervezés során, neked mint leendő ügyfelünknek, amikor igényeidet megfogalmazod, vagy pedig neked, mint feltörekvő grafikus, amikor legközelebb tervezel.

  • A logók manapság nemcsak cégtáblán szerepelnek, hanem egészen apró méretben is, tehát a nagyon vékony betűk nem alkalmasak logókészítésre. Ezt a hibát főleg nőies, virágos arculatoknál követik el.
  • A logó ne tartalmazzon olyan feliratot vagy elemet, amely kicsinyítéskor hibának tűnhet vagy egyenesen olvashatatlan.
  • A logó ne legyen túl széles és max. kétszintes.
  • A logónak két verziója legyen, sötét és világos hátterű.
  • A logónak ne legyen olyan verziója, amely egy másik verzió helyett használható. Az ilyen feleslegesen bonyolított arculatok hónapok alatt szétesnek.
  • Nem minden tetszetős színpaletta alkalmas arculattervezésre. Ezért nem várunk az ügyféltől színpalettát, hanem mi, egy több évtizede jól kipróbált módszertannal hozzuk létre.
  • Az arculatnak legyen egy-két jól kiemelt és határozott színe. Ha sok színt vagy színátmenetet használunk, akkor nem tudunk egy megkülönböztető arculatot létrehozni.
  • Az arculat betűtípusa (amivel írunk szórólapon, dokumentumokban, weboldalon) soha nem lehet a logó betűje. Ezzel törzsszöveg szintjére alacsonyítjuk le a logónkat.
  • Az arculat fő célja a megkülönböztetés. Előfordul, hogy egy szín egy teljes szektort jellemez. Nem másolni kell a többit, hanem teljesen eltérő szimbólumok és színek felé venni az irányt.

GYIK

Gyakran ismételt kérdések

Mi a különbség arculat, a márka és a branding között?

Az arculattervezés (angolul „visual identity”), márka és márkaépítés fogalmak manapság sokszor zavaros környezetben kerülnek használatra, pedig még 10 évvel ezelőtt teljesen világosak voltak mindenki számára.
A márka (angolul „brand”) alapvetően egy cég vagy egy termék kereskedelmi neve, és vizuálisan nem más, mint a logója. Sokszor a céggel keverik, de technikailag nem az.
A márkaépítés (angolul „branding”) egy globális stratégia, amely jóval több, mint egy logó vagy egy arculat. Szakmai körökben lehet hallani, hogy márkaépítés nélkül nem lehet arculatot készíteni, pedig szinte minden arculat a világon új cégek számára készül, akiknek még nem világos, merre szeretnének haladni. Tehát az arculattervezés a gyakorlatban mindig megelőzi a márkaépítést.

Kisarculat, nagyarculat csomagok

Mi is találkoztunk a kisarculat és a nagyarculat nevű arculati csomagok fogalmával, amikor elkezdtük ezt a szakmát. Cégünk soha nem használta onnantól kezdve, hogy nem szerettük volna ilyen erőltetett arculati csomagok mentén képezni az arculattervezési árakat. Külföldön nem létezik ilyen csoportosítás, nem véletlenül: minden cégnek másra van szüksége. Arculati csomag helyett válassz arculati elemeket külön-külön.

Mit tartalmaz egy arculati kézikönyv?

Az arculati kézikönyv bemutatja a vállalat logóját és verzióit (szín és elrendezés szerint), a vállalati betűtípusokat, a kiválasztott színpalettát, azon képeket, amelyek a márka számára leginkább vonzóak, valamint azt, hogy hogyan kell alkalmazni ezeket a grafikai elemeket a kommunikáció során.

Mennyi idő alatt készül el egy arculat?

Ez függ attól, hogy milyen terjedelmű és bonyolultságú arculatról van szó. Projekttől függően 2 héttől akár 2 hónapig is eltarthat az arculat elkészítése.

Mi történik, ha egy vállalatnak nincs arculata?

Ha egy vállalat nem rendelkezik arculattal, akkor azonnal észrevesszük, hogy jobban hasonlít egy régi, noname dologhoz, mint a modern márkákhoz. Ez főleg a színek és a betűk hibás kiválasztása miatt történik. Az elemek elrendezése is azonnal rossz érzést kelt az emberekben. Egyértelműen tükrözi továbbá a vállalat komolyságának és elkötelezettségének hiányát.

Hogyan kell vigyázni egy vállalat arculatára?

Az arculat védelme fontos cégünk számára. Egy nagyon alapos arculati kézikönyv kidolgozásával sokat tehetünk a jól megtervezett arculat védelméért. Sokszor viszont nem készül ilyen kézikönyv, de figyelmeztetjük az ügyfeleinket, ha alkalmazottjaik megpróbálnak „kreativitás” címen eltávolodni az arculati tervtől, akár új színek, betűk vagy logóvariációk bevezetésével.

projektek

addesign.

Arculat
referenciák

Ügyfeleink vállalkozásunk leghatékonyabb reklámja.