Skip to main content
Webáruház termékfotó

Hogyan készítsek
termékfotót webáruházhoz?

Termékfotózás otthon

Ma az egyik legfontosabb tényezőről beszélünk, amelytől webáruházad sikere függhet. Online marketing, copywriting, SEO ide vagy oda, ha képeid rosszak, amatőrök, akkor senki nem fog rád figyelni, senki nem fogja megvenni a termékeidet. Elég egy kattintás a keresési találatoknál a következő konkurensedre, és már el is veszítetted a lehetőséget.

Vedd figyelembe, hogy a valóvilágban egy kedves, jól képzett, jól fésült eladó el tudná adni a csodálatos termékedet, de egy fehér hátterű, képernyőn megjelenő képsorozatnak elég nehéz dolga van, főleg, ha homályos és pixeles.

De akkor hogy oldjam meg ezt? Nincs profi fényképezőgépem, és nincs pénzem kifizetni egy profi fotóst.

Ne aggódj. Habár nem célunk fényképészeti tanfolyamot tartani, mert nem a szakmánk, mégis szeretnénk pár trükköt megosztani, amelyek hasznodra lehetnek.

Lightbox

Észrevetted mennyi szép kép van a Pinterestben, tökéletes világítással, kontraszttal és háttérrel? Többnyire az oka az ún. Lightbox (fénysátor) használata, amely lehetővé teszi, hogy a nem kívánatos árnyékok és visszaverődések eltűnjenek, illetve bármilyen homogén hátteret adhatsz fényképeidnek.

Mi kell a Lightbox létrehozásához?

  • egy kartondoboz
  • ragasztószalag
  • tapétavágó kés
  • fehér selyempapír
  • fehér, világosszürke, vagy bármilyen más színű kartonpapír (háttér)

Hogyan hozzunk létre egy lightboxot?

Íme képekben a lightbox létrehozásának a folyamata:

A selyempapír szórt fényt eredményez, így nem fog visszatükröződni a fényforrás a termék felületén. A következő képek mutatják a különbséget a lightbox nélkül és az azzal készült fényképek között. Látható, hogy a sima képen látszanak a lámpák tükröződései, amik elég csúnyák.

Mindig fehér fényt használj (paradicsom), ne sárgás égőket (alma), és mindenképpen kerüld el a vakut!

A következő három kép mutatja a módszer előnyeit. Az első kép egy drága Canon géppel készült lightbox alkalmazása nélkül. A második Canon géppel lightbox-szal. A harmadik kép pedig egy iPhone 5-sel lightbox-szal. Ez utóbbi bizonyítja, hogy inkább a fények megfelelő beállítása és nem a kamera ára befolyásolja a termékfotó minőségét, legalább ebben a kontextusban.

Gyakori hibák elkerülése

Háttér

Kerüld el a sokszínű, telített hátterek használata. Szemünk nem tud koncentrálni a termékre. Használj inkább fehér vagy szürke hátteret az év minden időszakában.

Méretarány

Álló, fekvő, fekvő, álló, panoráma, fekvő, ahhhh. Az ilyesmi a professzionális szinttől nagyon messze van. Amennyire lehetséges ügyelj arra, hogy a képek valamilyen rendszert kövessenek, vagy mindegyik ugyanolyan méretarányt mutasson.
Amikor a terméket több szögből fényképezed, ne változzon a mérete a kép keretéhez képest. Használj állványt!

jó fénykép

Árnyékok, fények

Nem jó, ha minden egyes kép más világításban készül. Több blog a napfényt ajánlja termékfotózáshoz, nyilván más blogoktól másolják a tanácsot. Az többnyire rettenetesen rossz tanács. Nem elég, hogy sokszor nem kívánatos fények és tükröződések jelennek meg a terméken (ablak, szoba, stb.), hanem képtelenség garantálni, hogy ugyanolyan fényviszonyok fogják jellemezni a sorozat minden egyes képét.

Elrettentő példa:

különböző fényviszonyok

Reméljük tudtunk segíteni ezekkel a tanácsokkal. Ahogy láthatod a jó termékfotó lényege a megfelelő fények és nem a kamera típusa. Sok online eladást kívánunk!