2013. december 11. Cégarculat tervezés

Néhány éve azt gondolták, hogy a cégarculat tervezés csak a nagyvállalatok kiváltsága. Azonban ez manapság megváltozott, hiszen a kis- és közepes vállalkozások is szeretnének profizmust és bizalmat sugározni megjelenésükkel.

Jelenleg sok vállalat létezik, ami magas minőségi szintet mutat termékei gyártásában, de a siker eléréséhez szükséges következetes módon ismertetni termékeit. Ezt a célt egy jól kidolgozott cégarculattal érik el.

Nemcsak arról szól, hogy grafikailag jól nézzen ki, hanem arról is, hogy felkeltse az emberek figyelmét, emlékezetes legyen, és ne a kukában landoljon.

Az igényes cégarculat tervezésnek számos előnye van. Bizalmat kelt az ügyfelekben, és így növeli az üzletkötés valószínűségét.

Az alkalmazottak is jobban bíznak munkaadójukban, és ugyanakkor motiválja őket a munkavégzésben. Ezen kívül olyan képpel azonosulnak, amely megkülönbözteti őket a többi vállalattól.

A névjegykártyák, a levélpapír, a boríték, a katalógusok, prospektusok, szórólapok és mappák nagyban erősíthetik a cégarculatot, a termék és a vállalat reklámozása hatásosabb és következetesebb lesz.

A megjelenés döntő lehet, amikor exportálunk, hiszen a külső piacokon a cégarculat tükrözi vissza elsősorban vállalkozásunk minőségét. Sok vállalkozó még mindig nem érti az igényes arculat fontosságát, és egyszerűen költségként tekintenek rá.

Hiába kiemelkedő termékeink vagy szolgáltatásaink minősége, ha nem közöljük azt vevőinkkel.

Gyakori hibák a cégarculat tervezésekor:

  • A leggyakoribb hiba az, ha nem határozzák meg a vállalat küldetését, nem tudják kik ők, és miért vannak a piacon.
  • Sokszor a márkanévre nem lehet emlékezni, nem hangzik jól vagy nem írja le kellőképpen a vállalat tevékenységét.
  • A logó túl bonyolult, inkább grafikának nevezhető.
  • Ne felejtsd el, hogy a logó a márka vizuális kivetítése, ezért fontos, hogy könnyen memorizálható legyen.
  • Az alkalmazott színeket és betűkészletet rosszul választják ki.

Mikor változtasd meg vállalkozásod arculatát?

Sokszor egy márkanévhez társult vállalati arculat elavult, és az emberek „régies”-nek kezdik látni. Az idő folyamán a márkák módosulnak, frissülnek. Előbb vagy utóbb egy vállalatnak fel kell ismernie, hogy eljött az újítás ideje.

A kérdés a következő: egyszerűen egy esztétikai döntésről van szó, vagy pedig egyéb alapvető oka van annak, hogy a logó újításába fektessünk?

Az újítás a vállalati arculat újjáépítéséről, a vizuális üzenet erősítéséről, és az új értékek közléséről szól. Az alábbiakban felsorolunk 5 estet, hogy mikor szükséges a vállalati arculaton változtatni:

1. Amikor ügyfélköröd megöregszik

A közönséged, célcsoportod, potenciális ügyfeleid vagy követőid öregszenek, ez a kegyetlen valóság! Ugyanakkor egy új ügyfél generáció kerül be a piacra. Habár termékeid, vállalatod és értékei nem szükségszerűen avulnak el, fontos, hogy átalakítsd vállalati arculatod az új fogyasztók számára.

2. Amikor nem professzionális módon hozták létre

Ebben az esetben a vállalkozásodnak volt sikere, de bizonyára a jó gazdálkodás miatt, és nem az amatőr módon létrehozott vállalati arculatnak köszönhetően. Előfordul az is, hogy pont a rosszul kialakított vállalati arculat miatt nem sikerült semmilyen sikert elérned. Mindannyian ismerjük azt a tipikus esetet, amikor valaki a saját vállalkozásáról álmodott, de nem tudta márkáját ismertetni a piacon, és így már az elején belebukott. Ha már sokan ismerik logódat, de az arculat nem tükrözi a vállalat által elért sikereket, akkor megérkezett a váltás ideje!

3. Amikor újfajta reklámfelületeken szeretnéd alkalmazni a logót

Sokszor a régi logónk nem arra lett tervezve, hogy megfelelően illeszkedjen egy modernebb környezetbe vagy csomagolásra. Egy arculatújítással létrehozhatunk egy új logót, amely különböző színekben, textúrákban, hátterekkel jobban passzol új reklámfelületeinkhez.

4. Amikor más logókhoz hasonlít

Azonnal állítsd le a munkát! Ugye, nem akarsz ingyen dolgozni a konkurenciának? Előfordulhat, hogy ahogy haladnak a logó és a vállalati arculat tervezésével, észreveszik, hogy az egyre jobban hasonlít formában és színekben a versenytársakéhoz. Ilyenkor az arculatod nem különül el, és nehéz megkülönböztetni a többi nyomuló cég reklámjaitól. A csirkefarmok csirkét használnak, az optikusok szemeket, a gyógyszertárak kereszteket, az ingatlanközvetítők házakat. Nos, pontosan ezt kell elkerülni minden áron! A márka pont arról szól, hogy megkülönböztet minket. Ha a logód kezd hasonlítani a többihez, azonnal cseréld le!

5. Amikor válságba került céged hírneve

Ha márkád rágalmazás vagy vicc tárgya lett, pereskedésbe keveredett, vagy az embereknek rossz véleményük van róla, akkor az arculatváltás az egyik legkézenfekvőbb megoldás a problémára. Ne felejtsd el: nehezebb visszaszerezni egy elveszett bizalmat, mint új emberben bízni.

Ha az olvasottak alapján nem ismertél magadra, akkor ez azt jelenti, hogy vállalati arculatoddal tökéletesen elégedett vagy. Ha pedig nem így van, akkor vedd figyelembe ajánlatunkat, és lépj kapcsolatba velünk. Bármikor szívesen rendelkezésedre állunk.

Tekintsd meg az egyes arculati elemekre vonatkozó árakat az “Arculattervezés árak” című oldalunkon.

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
Cégarculat tervezés
Author Rating
5