Skip to main content

business to customer

B2C Weboldal

Konverzió és értékesítés orientált megoldások.

B2C (business to consumer) olyan üzleti modell, amikor a viszony cégek és magánszemélyek között jön létre.

A B2C cégek általában arra fókuszálnak, hogy növeljék a konverziós rátát, a céges weboldal látogatottságát és optimalizálják a marketing stratégiát.
Az utóbbi időben tapasztalható a „csináld magad” (do it yourself) mozgalom erősödése. Egyre több vállalkozás egyedül, egy Tartalomkezelő rendszer, és egy sablon segítségével képes felépíteni egy weboldalt ingyen vagy minimális költséggel.

A számtalan lehetőség és hozzáférhető tudás ellenére a webáruházak fele csak 1% alatti konverzióra képes, miközben 3/4-ük napi 200 látogatónál kevesebbet tud vonzani.

1% alatti konverziós ráta

Max. napi 200 látogató

B2C

Általános helyzet

Miért csak a 10%-nak működik?

Jelenleg talán 10-ből csak egy webáruháznak sikerül túlélnie az első évet. Ez nem csoda. A legtöbb olyan módszerekkel és egyszerű tranzakciós taktikákkal működik (íme a termékem, ezek a jellemzői, vedd meg), amelyek 10 évvel ezelőtt működhettek. Azóta az Internetes piac szerkezete megváltozott, és ún. telített piaccá vált. Ez a név nem közhely, hanem teljesen más viselkedésű, mint egy „sima piac”. Amikor elmegyünk focizni barátainkkal, az a csapat nyer, amelyben a legtöbb „jól focizó” srác van. Alacsony verseny esetén a technika a legfontosabb. Világbajnokságon minden focista rendelkezik a megfelelő technikával. Ott taktikai és stratégiai szinten dől el a csapat sorsa. Ez az oka annak, hogy a legtöbb webáruháznak nem sikerül. Sajnos ma már technikai dolgok beállításaival, bővítményekkel, szép képekkel szinte semmit nem érünk el.

B2C weboldal készítés

Célok

A versenyképesség alapja

1. Inbound marketing

B2C vállalkozásnak arra kell törekednie, hogy vonzza ügyfeleit, és ne utánuk menjen, vagyis téged kell, hogy megtaláljanak, ezért előnyben kell részesíteni a vonzás alapú marketing stratégiákat (Inbound marketing). Egy vonzó, kellemes felhasználói élményt nyújtó weboldal és egy magas hozzáadott értékkel rendelkező reklámanyag a kulcsa a lead- és az ügyfélszerzésnek.

2. A weboldalon található információs hierarchia kialakítása

A keresőoptimalizálás többnyire azért sikertelen, mert azt jelezzük a Google felé, hogy minden oldalunk egyformán fontos, pedig ha a látogatottsági adatokat elemezzük, akkor ennek nincs valóságalapja. Egy jól megtervezett hierarchiával elősegítjük a SEO-t, kialakíthatjuk a leghatékonyabb látogatói útvonalakat, és megfelelően elemezhetjük és gondozhatjuk a lead-eket.

3. Innováció

Ez vonatkozhat a weboldal kinézetére (trendek), de a termékek tartalmának korrigálására, bővítésére is. Ha a piac szükségletei változnak, neked is követned kellene ezeket a változásokat. A B2C erősen ügyfélközpontú. Fontos, hogy azt a benyomást keltsd, hogy állandóan újulsz, változol.

Megoldásaink

Amivel teljes körűen megoldjuk a B2C weboldal céljait.

1. Branding

Manapság a B2C online piacai teljesen telítettek, országos szinten is (magyar nyelvű piac). A keresők értelemszerűen csak 10-20 találatot részesítenek előnyben. Jellemző továbbá, hogy a legtöbb cég csak ár szerint tudja magához vonzani a vevőket, belehajszolva magát az árversenybe. Mi branding alapokra helyezzük a B2C kereskedelmet. Ezáltal céged árat emelhet, hátrahagyhatja konkurenseit, és magasabb konverziót érhet el. A márkaépítés nem könnyű, de messze a leghatékonyabb stratégia.

2. Reklám

A B2C esetén célszerű az értékesítési folyamat során a vevők érzelmeire és érzékeire alapozni. Azok a márkák, amelyek érzelmileg próbálnak bizalmat ébreszteni vásárlóikban, háromszor annyi eladást és befolyást érnek el, mint azok, amelyek nem folyamodnak ilyen jellegű stratégiához. Cégünk olyan kreatívokat (képek, promó videók, plakátok, szlogenek, story telling, stb.) képes létrehozni, amelyek egyedi módon teremtik meg a szóban forgó köteléket céged és vevőid között.

3. SEO optimalizálás?

Termékedet kétféleképpen tudod ismertetni a nagyközönség előtt. Hirdethetsz közösségi oldalakon olyan embereknek, akikben még nem fogalmazódott meg vásárlási szándék, vagy pedig láthatóvá teheted termékeidet azok számára, akik éppen azt keresik. A második eset jóval sikeresebb és kifizetődőbb stratégia, már eleve logikai okokból is. Ezért gondoljuk, hogy a kategóriák és termékoldalak keresőoptimalizálása a B2C weboldal sikerének fő záloga.

4. Termékoldalak

Felejtsük el a webáruház alapértelmezett „Termékleírás” mezőjét és a törzsszöveget. Mi hozzáadott értékkel és világos marketing üzenettel rendelkező termékoldalakat hozunk létre. Célunk, hogy ugyanolyan eredménnyel tudjanak eladni, mint céged legjobb értékesítője. A részletes képek használata, az információs hierarchia optimális kialakítása, a megfelelő kategorizálás és a világos marketing üzenetek mind hozzájárulnak a termékeladások sikeréhez.